Thursday, June 23, 2011

Masih Sayang

Cuba lari dari kebiasaan kadang kala yang jarang sekali berlaku itu selalu di anggap sesuatu yang aneh lagi mustahil.andainya itu yang tertulis dalam buku skrip takdir,mana mungkin bisa di ubah olah.




Cuba luangkan masa untuk kedua mereka si gadis dan si jejaka.di kala lelah aku duduk sebentar membiarkan saja si gadis berjalan beriring sama si jejaka.sesekali dapat aku tangkap tawa lunak si gadis.lama benar dia tidak seceria begitu.sama juga dengan si jejaka yang selama ini sering di lihat berwajah serius.si jejaka setia melayani karenah si gadis yang keanak-anakan manja.sesekali dia melambai ke arah ku menggamit aku untuk sertai mereka.langit cerah tika itu gumpalan awan memutih bagaikan gula-gula kapas kelihatan begitu indah.seindah wajah si gadis yang di rindu...kala si gadis leka menikmati keasyikkan panorama indah,si jejaka datang menghampiri aku."aku senang lihat dia begitu" ringkas kata si jejaka jelas kelihatan ada senyum ikhlas di bibirnya.si gadis di pandangnya dengan penuh kasih aku tahu dia sayang pada si gadis."aku sanggup buat apa saja untuk dia dan aku harap kau juga begitu demi dia yang kita sama-sama sayang" panjang lebar dia menutur sebelum berlari-lari anak ke arah si gadis...


5 comments:

  1. cinta itu satu perasaan yang cukup hebat.

    mampu menyatukan dua jiwa demi kebahagiaan si dia.

    ReplyDelete
  2. si gadis berhak menikmati bahagia itu sungguh pun hanya sekejap..

    im glad

    ReplyDelete