Wednesday, September 7, 2011

Wajah-Wajah

Menjadi kesilapan bila membuat penilaian terhadap seseorang hanya berdasarkan wajahnya.tidak pada karekter dan perilaku asalnya...




Si jejaka lazimnya di lihat seringkali berpenamplian menarik dan wajahnya agak serius.ini membuatkan wajah kacaknya kelihatan agak tegang dan tidak mesra.tetapi hakikat sebenarnya si jejaka punya hati yang lembut bila kena dengan caranya.si jejaka mudah di teka perasaannya berbanding dengan si gadis yang seringkali mengelirukan.si gadis sifatnya bijak menyembunyikan rasa di sebalik wajahnya.biar pun punya tanggunggan perasaan yang berat,si gadis tetap mampu untuk mengaburi mata orang.dan lembut-lembut si gadis itu sebenarnya punya hati yang agak keras.jangan cuba di pancing amarah dan egonya,kerana dia bisa berubah menjadi singa yang menakutkan.



10 comments:

  1. bukan mengelirukan..

    cuma keliru mahu meluah atau tidak

    kdg2 mnyimpan lebih baik..

    ReplyDelete
  2. dan seganas mana singa juga bisa tunduk , bukan ?


    =)

    ReplyDelete
  3. Pembunuh Tanpa Bayang :

    belati.....

    ReplyDelete
  4. antologi telanjang :

    itu namanya jadian.

    ReplyDelete
  5. setuju. sebab aku pun macam tu. keras keras keras, kepala. hihi

    ReplyDelete
  6. mungkin lelaki bukan yg senang expressive. tapi aku suka perhatin. win win.

    ReplyDelete
  7. senyum sokmo, sunnah dan ibadah, komfem takde tegang2 dah

    ReplyDelete
  8. itulah yg d katakan, "don't judge a book by its cover".

    senang2, senyum je lah..

    ReplyDelete
  9. kadang lebih senang menyembunyi rasa dari meluahkan.

    ReplyDelete