Monday, August 16, 2010

Sinar Ramadhan

Ku mengharapkan sinar ramadhan pada tahun ini memberikan aku kekuatan untuk menempuh hidup yang penuh berliku ini...
.
.
.
Ramadhan datang lagi...penuh pengharapan penuh dengan sinar keberkatan.dan sesungguhnya aku bersyukur di beri kesempatan pada tahun ini untuk menikmati cahaya yang penuh keberkatan dan kemuliaan ini.si gadis masih sama tidak menunujukkan riak-riak kegembiraan menyambut bulan ini.sesekali senyuman yang di lemparkan kelihatan suram di bibir manis itu.takala menatap ke dalam matanya,aku dapat melihat bayang-bayang harapan yang sudah mati.

6 comments:

  1. bersyukurlah kita dapat bertemu lagi dengan ramadhan...bulan utk topup pahala....sape x nak kan??

    si gadis...
    mungkin dia sudah berusaha utk pamerkan senyuman terindah untuk insan sekeliling..namun harapan yang makin samar2 buat dia tertarik lembali pada kepedihan..

    ok sori merepek plak

    ReplyDelete
  2. ya bulan ibadat yang penuh dengan keberkatan dari ilahi...samalah kita bermunajat kepadaNya.

    kata2 kau memang ada benarnya kenangan memang sukar untuk dilupakan.

    ReplyDelete
  3. mungkin si gadis terlalu sibuk dengan kemurunganya...

    ReplyDelete
  4. salam.......

    salam...sahur buat anda..

    ReplyDelete
  5. syukur aku pada YANG MAHA ESA. aku juga dpat sambut ramadhan kali ini

    hidup itu sendiri penuh rona
    mungkin si gadis menganggap dirinye umpama pohon tanpa daun
    kering gersang
    dan sunyi..

    mungkin dia hanya berharap pada hujan
    yang mungkin turun atau tidak
    siramilah dia wahai kamu
    kalau tak bnyak..sedikit aja pun barangkali cukup untuk dia..cukup untuk tumbuh daun sehelai dua..

    Allah itu ada.tadah lah tangan..

    salam ramadhan

    ReplyDelete
  6. i just gone thru ur blog
    siapa pun si gadis itu...

    dia tetap gadis..punya harapan..jgn biarkan dia mati.dgn harapan.

    cukuplah.aku sorang yang telah lama mati.

    ReplyDelete