Thursday, April 14, 2011

Ingin Lari Lagi

Melayari sepi bersama malam dingin angin menjadi peneman.Yang duduk dijendela itu seorang gadis bermenung bermuram jadi kebiasaan.




Si gadis kerap bermenung sejak akhir-akhir ini tapi kali ini agak berbeza lakunya dari sebelum.Dia lebih banyak berbuat sibuk seakan tidak mahu peduli akan hal-hal sekeliling.pernah juga aku menegur dan katanya "aku sudah penat untuk berfikir lagi" nada suaranya berbunyi seakan kecewa dan ada keluahan kecil tika itu.sesekali wajahnya aku pandang sepi dan dia membalas dengan cebis senyum tawar di bibir.Dan katanya lagi "aku ingin lari beberapa waktu tak pasti bila aku akan pulang" ingin lari lagi tapi untuk berapa lama dia harus pilih jalan yang begini.lari tanpa memberi jawapan pasti.lari tanpa cari jalan penyelesaian yang pasti.entah mengapa dia lebih rela hidup dihantiu bayang-banyag setiap masa.Mungkin si gadis ada aku yang masih sayang padanya...mungkin?

2 comments:

  1. aku mungkin tidak tahu darimana punca masalah sigadis.tapi aku rasakan kesakitan nye..ye kesakitan yg sama yg pernah aku lalui dulu. kamu harus terus berada disisi si gadis.jgn pernah rasa penat berdiri dibelakang dia ;(

    ReplyDelete