Monday, May 23, 2011

Lepaskan

Melepaskan apa yang pernah menjadi milikmu.biarkan ia pergi menjauh terbang dan hilang di balik awan tebal yang memutih.




Semalam si gadis meletakkan satu keputusan di tengah-tengah garisan hidupnya.itu entah kali ke berapa dia mengubah hasrat hatinya dari impian kepada kenangan.semalam sebelum semalam si gadis begitu gembira dengan jalan hidup pilihannya.akhirnya di sudah temui pelangi hidupnya cita-cita dan harapan yang di kejarnya.tetapi selepas semalam semua hilang dalam sekelip mata hilang dan hanya menjadi kenangan yang tak akan mungkin akan terulang.selepas beberapa hari si gadis bertarung mempertahankan nyawa yang satu itu.merasa saat-saat maut itu berada di depan matanya.saat itu yang memenuhi fikirannya adalah mati.dan untuk hari ini dia terselamat dari maut kembali menyedut udara Tuhan kembali menikmati kembali sisa hidup yang di tinggalkannya.di mana setiap saat dia berkira-kira andainya malam itu adalah malam terakhir dia melihat dunia bagaimana? maka di saat dia di beri kesempatan untuk hidup kembali,dia terpaksa memilih salah satu di antara dua kehidupan.merelakan atau terus mengejar,dan dia memilih untuk melepaskan."mungkin itu bukan rezeki untuk aku" ringkas saja jawapan yang di beri saat pesanan ringkas itu di hantar kembali.


6 comments:

  1. bersyukur sahaja bukan itu milik kita...

    ReplyDelete
  2. dan ada masanye kita harus redha tentang sesuatu. moga dia tahu ape yg di pilihnye itu sesuatu yg tepat dan terbaik. seringkali ade hikmah disebalik sesuatu kejadian. itukan rahsia Tuhan

    ReplyDelete
  3. semoga wujud keajaiban yg dpt menghalang si gadis drp pergi.

    ReplyDelete
  4. apa yang kita dapat genggam, itu yang paling terbaik dari tuhan... redha bila yg kite sayang pergi (gua ngah pujok hati sendiri ni)

    ReplyDelete